Friday, April 3, 2009

Doa & Penantian...

Oh..cik permata..tolong lah... aku bukan nak bersaing.. tapi mungkin ada tempias2 puistik kot... hahaha... anyway.. walaupun aku busy banyak kerja.. tapi hati aku sebenarnya sedih.. napa tah.. setiap saat ingatan aku hanya pada Emilyn... macam mana dia kat sekolah..apa dia buat.. Tuhan.. berikanlah aku kekuatan... yakinkan aku..Emilyn boleh...!!! walaupun banyak kata2 sinis yang menyakitkan hati aku dan meruntuhkan jiwaku... namun aku akan cuba bertahan.. demi Emilyn..

Bila sesedih & syahdu macam ni.. tetiba semangat aku datang bila aku teringat lagu2 puisi nyanyian Allahyarham Zubir Ali..


DOA'

Tuhanku...dalam termanggu
Kusebut namaMu
Biar susah sungguh..
Mengingat Kau..penuh seluruh..
Tuhanku..
CahayaMu...panas suci bagai kerdip lilin..
Di kelam sunyi..
Tuhanku
Aku hilang bentuk
Kembara di negeri asing..
Tuhanku..
pintumu ku ketuk
Aku tak bisa berpaling

Doa & Harapan....


PENANTIAN

Berapa lama mesti ku nanti
Sinar cahaya matamu
Gemerlap bagai bintang
Menghiasi malam
Malam yang menutup diriku
Berapa lama perlu ku tunggu
Lontaran suara dari bibirmu
Memecah hening taman
Taman syurgawi
Pada sebuah hati yang sepi
Penantian suatu siksa
Yang tidak tertanggung
Oleh tubuhku yang kering dan layu
Kepastian satu penawar
Dalam suka dan duka
Yang meniti hidupku


*********************************

4 comments:

Unknown said...

emilyn seorang yg bijak n cerdik

cik ptd said...

welcome to my blog http://kisahsebuahpengembaraan.blogspot.com

Wafa said...

cik pTd..
wah.. welcome.. mesti best kan story2 kat blog ko tu..
p/s: Camera dah beli ke..

Isha_Abama said...

Melin seorang anak yg bijak n cerdik. Celotehnya sudah cukup mengembirakan kami.kami harap kamu tetap tabah mendidiknya. inshallah suatu waktu nanti pengorbanan dan usaha kamu tetap akan beroleh kejayaan amin