Thursday, July 16, 2009

Mama @ Kak Ros...


Kak Ros adalah nama gelaran baru pada aku yang di berikan oleh Eimran... itulah... sebab obses sangat tengok upin & ipin.. mama pun dia panggil Kak Ros... tapi bila aku tanya kenapa pulak mama Kak Ros.. dia kata sebab mama garang.. suka marah2 macam Kak Ros..Mmmmm... kecik2 lagi dah pandai buat perbandingan dan andaian... bagus jugak tu... itu dipanggil observation skill...





Anyway.. bukan niat mama nak jadik cam Kak Ros.. tapi keadaan yang memaksa sampai membuatkan mama kadangkala hilang pertimbangan... bukan apa.. mama ni x cukup rehat... kat opis kerja..kat umah kerja.. berlari sana sini , antar dan ambik anak sekolah & tiusyen, gi meeting, basuh baju, masak, gosok baju, tgk homework... buat kerja x henti2... cam mana x penat.. ada pembantu dulu.. ok sikit.. tapi macam2 hal.. macam2 ragam.. kerenah org sekeliling sehinggakan aku terpaksa terminate pembantu2 yang bagus.. sudahnyer..aku jugak yang penat.. ada sapa nak tolong aku??? Aku jugak yang sengsara...






Aku pernah cakap kat Eimran.. "mama ingat jaga robot lagi senangla daripada jaga adik.. sebab robot tu mama tekan remote jer... dia terus buat apa yang mama suruh.. tekan button makan dia makan.. tekan button tido..dia tido.. tekan button mandi dia mandi... ini adik mama suruh makan pun payah nak bergerak... suh mandi pun asyik main game jer..." dengan selamba dia jawab.. "mama.. robot mana boleh mandi.. nanti badan dia meletop..terbakar.." ye x ye jugak... hebat tul anak aku ni..ada jer jawapan dia nak mematahkan kata2 mama... bagus.. itu di panggil.. thinking skills...






Anyhow.. aku bukannya mak singa.. tapi sebenarnya..banyak sangat benda2 sampingan yang menyakitkan hati aku... walaupun aku cuba nak ignore kan ajer.. tapi dah nama pun manusia.. apa saja perkara yang tidak menyenangkan akan sentiasa bermain di fikiran & hati aku... dan menyebabkan aku rasa sakit hati yang melampau...






Mmmm.. rasanya x perlu nak membebel panjang2 macam Kak Ros.. doa aku semoga Allah berikan mereka pentunjuk dan hidayah.. sebab bila aku membebel sorang2.. nanti Emilyn akan kata... " Mama..mama cakap dengan hantu yea.." Bagus deria Emilyn.. itu dipanggil listening skills.Biarlah.. siapa pun mama... mama sentiasa sayangkan Emilyn & Eimran... dan x semua orang sanggup memikul amanah dan tanggungjawab yang mama laksanakan ini...

4 comments:

Permata Nusantara said...

hurm..cik permata faham....kuat kn semangt kak ros yg sudah sedia maklum mmg kuat...hehe...

Wafa said...

Tq la cik permata..oppss.. tice..

Educator_2009 said...

emilyn & eimran nakal tapi comey..mak itam sayang melin & meran..mak itam sayang kak ros @ mama juga.hehehe...

Wafa said...

Pn. Educator..
Oh..sedey mama@kak ros baca.. milyn,eimran & k.ros pun sayang mak itam, tice, maksu zie, mak ndak PTd, malong,palang,wan,tok wan... semua...