Monday, February 16, 2009

My ambition..

My sweet little girl

Masa aku memula masuk sekolah rendah..cikgu selalu suruh isi borang rekod peribadi bahagian cita-cita.. aku tak tau apa nak tulis.. tengok kawan2 sume ada yang nak jadi lawyer..cikgu.. pilot dan macam2 lagi.. Nak tak nak..aku pun tulis.. hehehe..cita-cita aku tiap2 tahun berubah.. yang aku ingat aku nak jadi pramugari..hehehe...tapi sekarang aku jadi pramusaji je...masak & hidang untuk suami ngan anak2 aku..
Bila teringat kisah tu.. aku pun tanya kat anak aku emilyn yang baru masuk darjah satu tahun ni.. apa cita2 dia... Dia kata...
'Ayin nak jadi posmen..'

aku nak tergelak pun ada mungkin sebab dia banyak sangat tengok citer postman pat kat astro.. tapi yang aku terharu alasan yang dia bagi..

'Ayin sayang mama..ayin nak jadi posmen sebab ayin nak hantar surat kat mama tiap2 hari..'

Sebak aku dengar kisah cita2 anak aku ni.. walau apa pun cita2 dia..sebagai ibu aku mendoakan yang terbaik untuk dia dan support dia sebaik mungkin..insyaallah... mana tau satu hari nanti bukan sekadar posmen tapi emilyn merupakan CEO kepada Fedex South East Asia.. amin..

p/s: Aku teringat..mak aku selalu citer.. kakak aku dulu bercita2 nak jadi penyanyi..






4 comments:

Shima said...

hai cik wafa..

Skang ni nak nyanyi dalam bilik air pun aku tak sempat.. la la la..

Permata Nusantara said...

terasa sebak plak membaca entri ini...wpun entri pertama setelah entri sebelumnye di delete(nk gelak jap....haha)

ape pun...moga emilyn dewasa nanti...apa saja emilyn jadi bila besar..mampu membahagiakan parent die...amin.....

p/s: rindu emilyn dan eimran..heeee(^_^)

Anonymous said...

eh blog ni dah berwajah baru selepas sekian lama menyepi... dah tak berniaga ke?

Wafa said...

Wah.. terima kasih atas sambutan hangat anda sume..

Cik shima,
Mungkin sekarang perkataan "menyanyi" tu sesuai di tukar kepada "membebel"... hahaha..

Permata Nusantara,
Entri sebelum ni x sengaja ter 'delete' sebab time tu black out..hehehe..

mywanfai,
ini baru dinamakan come back... berniaga setakat ni rehat dulu.. tak mau berebut customer dengan tokey tudung..hahaha..