Wednesday, February 25, 2009

Leornado Da Vinci..

Kalau orang tanya..masa sekolah dulu subjek apa yang korang paling tak suka...? Aku tak suka subjek lukisan.. sebab aku tak pandai melukis.. aku pun tak tau kenapa subjek tu diwajibkan.. tambahan pulak dulu nak beli water colour 'buncho' memang mahal... mak abah tak bagi beli mahal2.. so kena beli yang kecik cam ubat gigi tu.. cucuk muncung dia pakai pin & picit.. silap jaga dia jadik keras macam batu...


Tapi anak2 sekarang untung.. sebab mak bapak berduit..leh beli colour stadler atau luna yang 24 sticks atau sampai 36 sticks..ada macam2 tone warna.. dapat beli drawing blok satu buku.. aku dulu beli sekeping2 jer..kat kedai cik yam depan umah mak aku... iyalah... zaman dah berubah dunia dah maju... sekarang org lukis pun guna komputer jer..


Walaupun aku memang x minat lansung melukis.. tapi anak aku eimran memang suka melukis.. masa lapang dia di rumah..dihabiskan dengan tengok kartun atau pun melukis... tak macam mak dia masa lapang di rumah suka..zzzz...zzzz...zzz



Apa yang syoknya... anak aku ni suka melukis benda2 yang ada kaitan dengan sekeliling dia... yang jadi mangsanyer aku..sebab dia siap letak salotape pada lukisan tu untuk aku tampal kat ofis aku..dia suka kalau kawan2 aku tengok...& tanya siapa yang lukis.. mungkin ini antara cara dia meluahkan perasaan & kasih sayang...tak sangka dia leh tahan kreatif..




Lukisan terbaru eimran yang aku tampal kat dinding opis aku..


Apapun.. aku terhibur dengan lukisan2 dia..bila penat kerja & tension2.. tengok lukisan dia kat dinding aku rasa tenang & relax... dan automatik membuatkan aku teringat kat anak2 aku.. dan rasa kasih sayang tu makin kuat antara aku dan dia... memang ternyata cara ni boleh mengeratkan kasih sayang..



p/s : Ada adik aku pernah g lawatan sambil belajar ke Melaka bawak kain batik mak aku..sebab sedih & rindu tak leh berpisah... hehehe.. ni dia dah nak kawin... rasanya pas ni dia bawak kain pelekat kot... hahahaaa...

7 comments:

Anonymous said...

Eimran melukis kat kertas takpe, jangan menunjukkan bakat kat dinding rumah pulak...

Wafa said...

Eimran masa duk umah sewa dulu ada gak tersasar.. dah duk umah sendiri la ni sipi..sipi..

Permata Nusantara said...

Nanti besar bleh la amik Industrial Design...kui3

Shima said...

permata nusantara..
eloklah tu amik Industrial Design.. pastu prektikel kat FAMA. hu hu..

Anonymous said...

Shima,
ala tak amik industrial design pun takpe, ambik tesl pun boleh keje dengan FAMA apa.... hehehe

Educator_2009 said...

nampaknye blog2 yg tumbuh cm cendawan butang dah menjadi medan mengumpat n kutuk mengutuk..huhu..
ala...bawak kain batik xpe lagi..drpd duk menggentel bucu bantal bentuk love..lalalala

Wafa said...

shima & mywanfai..
FAMA tu..tempat budak-budak 'U' buat praktikal personal selling..sebab tu sekarang sume dah ada business sendiri jual tudung..hu..hu..

educator2009
Blogging ni bukan kutuk..tapi flashback..masa kanak2..
bantal love x ingat.. tapi kalau nasik blander ingat lah.. hahahaha...