Thursday, March 5, 2009

Kerjaya vs Keluarga

Dah 2 hari aku meeting kat Swiss Garden Damai Laut, Pangkor... walaupun nama resort ni damai..tapi hati aku sebenarnya tidaklah sedamai mana...Aku sebenarnya tak berapa favor nak g outstation especially kalau husband aku ada kat onshore & anak-anak aku sekolah..

Mana kan tidak.. badan aku jer kat sini..tapi kepala otak aku kat kl.. teringatkan anak2 & husband kat rumah..apa lah cerita..anyway..inilah kali pertama aku tinggalkan anak2 aku kat rumah di bawah penyeliaan husband aku..kesian jugak aku kat dia kena ambik alih tugas aku...tapi at least dia dapat rasakan betapa beratnya tanggungjawab aku sebagai seorang isteri, ibu dan juga pekerja.. apapun aku bersyukur sebab dia memahami kerja aku & mengizinkan aku untuk g outstation.. apa pun aku nak dia tahu apa yang aku buat adalah untuk membantu dia agar kami dapat membesarkan anak-anak dalam keadaan yang selesa, berkualiti,harmoni & barakah..insyaallah..

Sejuk hati tengok muka anak-anak...

Bagi memastikan keadaan berjalan lancar.. aku dah siap2 masak lauk & beku kan dalam freezer.. so husband aku just panaskan jer untuk anak2 aku makan.. sampaikan eimran kata baba masak sedap...lagi sedap dari mama... dia tak tahu sebenarnya mama yang masak..hahahaha.... tapi pagi tadi sarapan memang confirm baba masak.. nasik goreng pedas...2x eimran tambah..hu..hu..

Rindu..memang rindu giler kat anak2... tapi nak telefon selalu sangat tak boleh..bukan tak der line.. tapi line tak clear..sebab emilyn asal dengar jer suara aku..mula la dia menangis..nak mama.. aku pun sedih la jugak...

Aku rasa bukan aku saja yang rasa macam ni..ramai lagi ibu2 kat luar sana yang mengalami pengalaman yang sama... cuma sebagai seorang ibu & seorang pekerja...kita kena pandai2 bahagikan masa antara kerjaya dan keluarga...sebab itu bagi aku..hari minggu adalah hari keluarga...dan aku tak suka nak bawak balik kerja kat rumah..aku nak tumpukan perhatian kat anak2 & suami..


Semoga Allah sentiasa bersamaku di saat susah & senang...Amin..





5 comments:

Anonymous said...

dalam pada out station pun sempat lagi update blog?? memang blogger sejati lah...

apa pun, selamat datang ke kampung halaman menteri besar baru perak!

Shima said...

mywanfai..
Blogger sejati tak kenal tempat dan masa..

wafa..
Sebab tu skang ni pun aku masih lom tido nak siapkan asainmen dan study demi memastikan weekend aku spend untuk suami dan anak2.
At least I am around and able to see my girls raising up in front of my eyes. Time is moving on.. and the precious moments shall never return back.

myzira said...

"sampaikan eimran kata baba masak sedap...lagi sedap dari mama... dia tak tahu sebenarnya mama yang masak.."

- part ni paling tak tahan..huhu.. dulu duk ngn maksu hari2 makan sup...haha!~

Shima said...

myzira..
hari-hari makan sup takper.. jangan megi sup sudahla.. hu hu..

Wafa said...

mywanfai & shima..
Blogger x kenal tempat & masa.. kadang2..dalam bilik termenung pun dapat ilham.. hahahaha..

Myzira..
Tak pasal2 eimran makan sup ikan pari.. yerk.. apalah rasanya..