Friday, May 29, 2009

Sepi Itu Indah..

Napa la ayat aku ni puitis sangat cam cik permata..hu..hu.. bukan apa kadangkala aku rasa berdiam diri lebih baik daripada berkata-kata..sebab bila berkata & bercakap.. maka banyak yang diperkatakan itu akan di salah tafsir....maka banyak pula dosa-dosa yang akan terbit...

Kadangkala aku sendiri tak faham.. pepatah selalu mengatakan yang rambut sama hitam tapi hati lain2.. betul..memang betul.. disebabkan hati yang lain-lain inilah...kenapa suka membanding2kan..antara satu sama lain..setiap insan ada kelebihan dan keistimewaannya.. kenapa mesti memilih kasih.. tapi aku tahu..dan aku faham..pilih kasih kadang2 bukan sebab kasih..tapi sebab kasihan..




Sejak kecil mak abah tidak pernah pilih kasih..terhadap aku dan adik beradik yang lain..sejak kecil juga aku tidak di ajar untuk meminta2.. aku tidak diajar untuk berbangga2.. aku redha atas setiap apa yang telah Allah kurniakan kepada aku .. dan anak2 aku juga aku berusaha untuk menerapkan budaya ini... walaupun orang lain sibuk dijanjikan percutian.. sibuk dijanjikan hadiah dan ganjaran.. anak aku hanya diam mendengar.. kerana bagi mereka..itu semua tidak penting..yang penting..mama dan baba sentiasa ada bersama mereka di saat susah dan senang..sakit dan sihat..tawa dan gembira..menangis dan berduka..

Disaat aku susah atau senang... aku x pernah nak bersuara.. apatah lagi nak minta ditolong.. sebab aku tak mahu terhutang budi.. Aku tak kisah mereka ada apa..tapi mereka akan terlompat2 bila tengok apa yang aku ada...dunia2... Sebab itu aku kata sepi itu indah...

4 comments:

Permata Nusantara said...

Ehe...entri sedih..lagu pun sedih...huk3....ayat pun dah ala2 permatanusantara...mungkin bule cari nama baru untuk puan Wafa..huhu....aha...'Penulis Sepi'.....huhu...

Shima said...

dua kali aku baca entri ni tapi aku tak berapa nak faham. tapi bak kata cik wafa, sepi itu indah, lebih baik aku menyepi aje sebab hanya cik wafa sahaja yang tau maksud sebenar entri ni. hu hu..

myzira said...

ya betul.. cik myzira bersetuju... sebab dulu kat U cik myzira pun lebih tenang bila sensorang berbanding mengikut kawan2 yang banyak membuang masa dengan benda yang cik myzira rasa ada yang tak berfaedah.. tapi kadang2 kalau terlalu sepi pun bosan.. sbb tu cik myzira suka tulis blog dan berniaga.. Alhamdulillah cik myzira dah habis U n semuanya lancar...(^_^)~

P/s - macam blog cik myzira pula..huhu

Wafa said...

cik permata
cik shima
cik myzira

Hanya aku saja yang memahami.. sepi itu indah...