Saturday, May 2, 2009

Sinei Kitak Tok..

Sinei Kitak Tok.. merupakan antara ayat pertuturan masyarakat Iban di Sarawak yang bermaksud 'awak hendak ke mana?'... aku dengar ayat ni tak silap masa tu aku kecik lagi.. ketika tinggal di Kem Penrisson, Kuching Sarawak..


Apa pun... baru2 ni aku berpeluang menjejakkan kaki ke bumi kenyalang.. disebabkan aku ada kerja kat sana.. anyway aku tak sempat nak ke Kuching sebab aku hanya ke Sibu, Sarikei, Bintulu, Miri dan Bandar Sri Begawan... huhu..




Aku yang tengah khusyuk mendengar penerangan & masalah distributor di Sarikei.. huhu..sebab balik nak kena buat report.. kat belakang tu guni beras ,tepung & gula.. meeting dalam gudang tu..huhuhu...



Seronok sebenarnya pegi Sarawak ni..bukan saja dapat naik belon.. tapi dapat makan makanan yang agak pelik namanya tapi rasa memang sedap giler... huh.. makan lagi.. bila nak kurus cam ni.. Mmm.. masa kat sana aku dapat makan beberapa jenis makanan antaranya mee kolok, lelapan,tapai bario,mee jawa,midin dan lain2 lagi yang lazat2...




Mee Kolok Ayam... Sedap giler...







Tapai bario... manis & sedap..







Mee Jawa.. special sikit sebab ada sate...






Lelapan... actually ada lapan jenis dish... kobis,pucuk ubi,timun,tempe,tauhu,kacang panjang, udang goreng & sambal belacan... lauk leh pilih either udang, keli goreng,ayam goreng, tenggiri goreng or bawal goreng... makan dengan nasik putih... mmm... sedap... 2 hari tangan aku bau belacan x hilang... memang best lah...




Ni air pandan bandung.. aku ingatkan cam mana la rupanyer.. sekali datang..rupanya colour hijau... beza tu jer dengan sirap bandung yang warna merah.. tapi memang best lah...


Anyway lepas makan semua2 tu kena bilas ngan yang ni pulak...





Huh..teamix herbalife... baru betul berat maintain... hehehe....

5 comments:

Shima said...

ces... tengah best layan makanan yang pelbagai rupa sambil membayangkan rasanya, tiba2 muncul pembilas durjana. Potong stim betul...
Ish mee kolok tu memang sedap.. aku outstation dulu 4 hari berturut2 aku belasah mee kolok dia. Ada satu kedai member aku bawak.. Tapi kalau makan bebanyak pun rasa muak jugak..

Anonymous said...

kalau macam ni punya makan, aku ingat guna herbalife pun tak berkesan...

apa kata milyn shoppe dgn shima buat majlis perasmian gilang-gemilang masa kenduri keman je... hua hua hua

Wafa said...

shima,
Aku sebenarnya last day tu baru dapat makan mee kolok..hu..hu..

mywanfai,
Apakata ko jer yang lead perasmian tu sebab shima dah sponsor kari kambing 'kaw' and aku leh sponsor roti arab..

Anonymous said...

ops, aku dah tak boleh makan kambing... sila rujuk link ni - http://mywanfai.wordpress.com/2009/05/04/ini-kisah-sedih/

Wafa said...

mywanfai..
Setahun ada 365 hari.. 1 hari jer ko makan kambing apa salahnyer..lagi 364 hari tu..ko x yah makan kambing lagi.. kalau supply ubat x cukup.. cuba ko tanya abah kot2 boleh share sikit..huhuhuhu...